شستشوی فرش های دست بافت

شستشوی فرش های دست بافت

وقتی حرف از قالیشویی و مبل شویی می شود همیشه عده ای معتقد به شستشوی فرش به روش سنتی هستند که فرش را در حیاط یا پشت بام خانه پهن کرده و با آب و مواد شوینده و برس مخصوص قالیشویی شسته آبکشی نمایند و در پایان فرش را در شرایطی قرار دهند که آبش رفته و زیر نور آفتاب خشک کنند. چون معتقدند که قالیشویی ها یا فرش را با دقت لازم نمی شویند و یا با روش های اشتباه شستشو به فرش آسیب می رسانند پس ترجیح می دهند سختی قالیشویی در منزل را به جان بخرند اما فرش ایشان آسیب نبیند که البته کاملا حق دارند. تجربه ی منفی که این افراد نسبت به شرکت های قالیشویی پیدا کرده اند بخاطر اشتباه در انتخاب قالیشویی است. در صورتی که در انتخاب قالیشویی دقت کنند و از خدمات یک قالیشویی معتبر استفاده کند قطعا این نظر منفی از بین خواهد رفت. در مقابل عده ی دیگر به شدت به استفاده از خدمات قالیشویی معتقد هستند و همه امور مربوط به قالیشویی، مبل شویی، رفوگری فرش، چرم دوزی، رنگبرداری، قلم کاری، لکه برداری و کلیه ی امور مربوط به شستشو، مخصوصا شستشوی فرش های دستباف را به قالیشویی های معتبر تهران می سپارند. البته این دسته از افراد نیز دلایل خود را دارند که البته دلایلشان کاملا منطقی است.
1- قالیشویی در کل کاری سخت، زمانبر، طاقت فرسا و پر ریسک است. سخت  و زمانبر بودنش بر کسی پوشیده نیست اما پر ریسک بودنش از آن جهت است که اطلاعات کافی راجع به فرش نداشته باشیم و اقدام به شستشو کنیم که ممکن است دچار مشکلاتی از قبیل اختلال رنگ ها یا پوسیدگی شود که فرش کاملا بی ارزش می شود.
2-در بسیاری از خانه ها شرایط شستشوی فرش وجود ندارد.
3-از نظر هزینه و زمان مقرون به صرفه نیست.

وقتی تصمیم به شستشوی فرش ها یا تابلو فرش های منزل خود می گیرید همیشه سوالاتی دارید که ما در اینجا سعی می کنیم به آن سوالات پاسخ دهیم.

سوال اول کدام قالیشویی بهتر است؟ البته قالیشویی هایی که تحت نظارت صنف قالیشویان فعالیت دارند، مجوز دارند، و یا برندشان را ثبت کرده اند. قالیشویی ساوین یکی از قالیشویی هایی است که با توجه به داشتن نیروی متخصص و ماشین الات مدرن و استفاده از بهترین شوینده های روز دنیا مجوز قالیشویی دارد و تحت نظر صنف قالیشویان فعالیت می کند. ما قالیشویی ساوین را به شما توصیه می کنیم.
سوال دوم قیمت کدام قالیشویی بهتر است؟ در مورد قیمت، جنس و نوع فرش شما بسیار مهم است. قطعا قیمت شستشوی تابلو فرش دستباف تمام ابریشم با فرش ماشینی متفاوت است. اما خوشبختانه اتحادیه ی قالیشویان هر سال یکبار نرخ مصوب شستشوی فرش و مبل و سایر خدمات را به قالیشویان اعلام می کند. پس در مورد قیمت نگران نباشید زیرا شرکت های قالیشویی که تحت نظر اتحادیه هستند اغلب قیمت یکسان دارند پس اگر درست انتخاب کنید نباید نگران قیمت باشید.

لطفا برای دریافت پاسخ سوالاتتان با مشاوران ما تماس بگیرید. ما سوالاتی که بیش از 3 بار تکرار شوند را در سایت مطرح کرده و پاسخ می دهیم تا دیگرانی که سوالاتی در زمینه ی قالیشویی دارند نیز پاسخ سوالاتشان را بگیرند.

قالیشویی ساوین، سال ها با فعالییت در خدمات فرش از جمله : شستشوی فرش های دستبافت و ماشینی و رفوگری در خدمت شما عزیزان میباشد، قسمت مبل شویی با افراد کارکنان مجرب در این زمینه ها فعالییت دارند .
قالیشویی ساوین همچون با فعالییت های چرم دوزی؛ مبل شویی، ریشه بافی، پرداخت مویگیری، رفوگری، رنگبرداری، شستشو انواع فرش ها و لکه برداری مبلمان و فرش می باشد. مبل شویی در منزل مراحل  و اصولی خاصی را به عهده دارد.
بستگی به جنس پارچه و تعداد نشیمن گاه ، مواد شوینده به دلخواه مشتری یا استاندارد ، خدمات سفارشی بیشتر. .
قالیشویی ساوین با 4 نمایندگی فعال در شمال ، جنوب، شرق و غرب تهران همه روزه در خدمت مشتریان عزیز می باشد.
بررسی پروسه کار و مواد مورد استفاده :
 به طور کلی پروسه کار قالیشویی در مراحل مختلف از جمع آوری فرش فرش شروع و عودت آن به صاحبش انجام می شود لذا مراحل شستشوی قالی را می توان به 6 مرحله کلی به شرح ذیل تقسیم بندی نمود که در هر مرحله زیان آور آن مرحله نیز به اختصار اشاره خواهد شد. 
مرحله اول : جمع آوری و تحویل قالی به کارگاه قالیشویی 
معمولا جمع و تحویل قالی توسط وسیله نقلیه وانت بار و با استفاده از 2 کارگاه از درب منازل افراد صورت گرفته و به کارگاه قالیشویی حمل و نقل شستشو تحویل داده می شود.
مرحله دوم: گردگیری قالی 
در کارگاه های قالیشویی عملیات گردگیری قالی توسط دستگاه چرخاننده به نام بالابان در اتاقک های که درب آن محکم شده و دارای تهویه مناسب می باشند انجام می گردد ، البته لازم به ذکر است که گردگیری از قالی ها فقط در صورتی انجام می گردد که مشتری در خواست نماید وگرنه به خاطره احتمال آسیب رسیدن به فرش در اکثر موارد، فرش مستقیما به قسمت شستشو حمل می گردد که معمولا در طول هفته 1 تا 2 مرتبه عملیات گردگیری انجام می شود
مرحله سوم: شستن قالی
در این مرحله قالی ها از محل تخلیه به سالن شستشو و منتقل شده و قالی ها کف سالن پهن و توسط آب و مواد شوینده مثل : شامپو، سود کاستیک، تگزاپون ، پرکلرین و … ، به طور دستی و سنتی شستشو می شوند
مرحله چهارم: آبگیری 
در این قسمت ، فرش های شسته شده توسط گاری به قسمت دیگ های منتقل می گردد، در هر دیگ آبگیری 2 عدد قالی تا شده قرار می گیرد و در اثر لایه داخلی دیگ، آب فرش ها گرفته می شود و حدود 5 تا 7 دقیقه پس از چرخاندن، فرش ها از دیگ بیرون آورده می شود ، در حالی که فرش ها تقریبا حات مرطوب را دارند.
 باتوجه به اینکه دیگ های آبگیری معمولا در قسمتی از سالن شستشو قرار گرفته اند ، لذا عوامل زیان آور این مرحله تقریبا شبیه مرحله قبلی یعنی  همان مرحله سوم می باشند، تراز فشار صورت اندازه گیری شده در محل استقرار اپراتور دستگاه آبگیری حین فعالیت برابر با 83 دسی بل می باشد.
مرحله پنجم: خشک کردن قالی ها
 در این مرحله قالی ها در مکانی به نام گرم خانه قرار می گیرند تا با استفاده از گرمای موجود، رطوبت فرش گرفته شده و کاملا خشک شود.
مرحله ششم: انتقال فرش ها 
در این مرحله فرش های شسته شده بارگیری و به مقاصد تعیین شده ارسال می گیردد. عوامل زیان آور این مرحله بیشتر عوامل ارگوتومیگی می باشد که ناشی از حمل و نقل قالی ها می باشد. .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *